Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fran Huck (aneb Když dozní potlesk)

Že vám to jméno nic neříká? A Seth Martin? A Raymond Cadieux? Určitě ale bude pamětníkům známé jméno páter David Bauer.

Jasně, řeč je o kanadské hokejové reprezentaci druhé poloviny šedesátých let.
Vždycky, když je nějaký hokejový turnaj, jako teď, tak si tak trochu zavzpomínám.

Dnes už sport v televizi nesleduji, vlastně – nemaje televizi (to se nechlubím, ani si nestěžuji, jen to prostě konstatuji) – ani nemůžu. Ale tenkrát, v dětství, jsem právě mistrovství světa v hokeji opravdu prožíval. A fandil jsem, to musím přiznat, právě Kanadě. A to hlavně kvůli kouči páteru Bauerovi a vůbec nejvíc kvůli Franu (tehdy jsme říkali Franku) Huckovi.
Však jsem o jednom takovém slavném zápase už kdysi psal:
Kněz a obuvník - Blog iDNES.cz

***
Fran Huck byl, aspoň pro mě, největší hvězdou.  Štírek, který se prokličkoval obranou soupeře, položil si brankáře a skóroval prakticky do prázdné klece. A vůbec nejlepší bylo, když se jednalo o klec Sověta Viktora Konovalenka.

(Z mého skicáku)

Když jsme s kluky honili puk na rybníce, vždycky jsem byl Fran Huck. Líbilo se mi  také to jeho, vlastně česky znějící, jméno. Jednak mi připomínalo Huckleberry Finna, kterého jsem tehdy hltal, ať už z knihy Marka Twaina nebo ve skvělé televizní inscenaci s mladičkým Jaromírem Hanzlíkem v hlavní roli. Také jsem kamarádil s Vláďou Hakem a to jméno jsem mu trochu záviděl.

Fran Huck také zvláštním způsobem podával protihráčům po zápase ruku: zdálo se, že do ní tomu druhému jen tak plácnul. Aspoň na obrazovce to tak vypadalo. Zkoušel jsem tento způsob také praktikovat. Vysloužil jsem si ovšem pouze záhlavec od táty, když jsem plácnul do ruky pana primáře z nemocnice, který k nám přišel na návštěvu a podal mi ruku, jako že už jsem velký kluk. No, bylo mi asi tak deset.

Můj táta vždycky, když sledoval zápas, tak o Huckovi říkal, že je vidět, že je to inteligentní mládenec. To byl takový jeho výraz.

To Fran Huck také potvrdil tím, že dokázal souběžně s reprezentačním hokejem vystudovat práva na University of Manitoba (absolvoval v roce 1970).
***
Fran Huck (*1945) nastupoval za národní tým Kanady v letech 1965 – 1969 a získal s ním bronzové medaile na MS 1966 a 1967 a na Olympijských hrách 1968 (kde byl též zvolen členem All stars týmu).

Během své následující profesionální kariéry odehrál pět sezon ve WHA (251 zápasů, např. Winnipeg Jets) a tři v NHL (105 zápasů za Montreal Cannadiens a St. Louis Blues).

Poté, co v sezoně 1977/78 svou profesionální kariéru ukončil, působil ještě jako trenér a věnoval se své právnické praxi.
V roce 2009 založil společnost „After the Appause“, jejímž úkolem je pomáhat bývalým vrcholovým sportovcům začlenit se po konci kariéry do „normálního“ života. A také za to mu bez pochyby patří palec nahoru.

(Z mého skicáku)

Autor: Miroslav Pavlíček | čtvrtek 26.5.2022 10:11 | karma článku: 24,69 | přečteno: 263x
  • Další články autora

Miroslav Pavlíček

Život vojenský - život veselý

Ovšem pouze tehdy, není-li zrovna válka. Je-li válka, to pak život nemá žádný smysl, ani cenu. A nejen vojenský a nejen život. Ani láska, ani východ slunce, ani rozkvetlý šeřík, prostě vůbec nic. Kdo to kdy pochopí?

10.4.2024 v 11:05 | Karma: 11,98 | Přečteno: 504x | Diskuse| Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma: 21,61 | Přečteno: 348x | Diskuse| Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

Konexe

Pokud chcete být úspěšní v byznysu, musíte budovat konexe. Něco v tom smyslu říká nějaký pan Richard Branson (a je tím tapetován internet). Jako by to dávno nevěděl každý. Ač nepravděpodobné, stalo se tak Léta Páně roku onoho.

20.3.2024 v 14:46 | Karma: 18,51 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

Smrt na plese

"Rychle, pusť si rádio!" "Co se děje, vole? Rusko napadlo Ameriku? Nebo Amerika Rusko? Nebo Číňani přistáli na Měsíci?"

7.3.2024 v 12:08 | Karma: 23,99 | Přečteno: 643x | Diskuse| Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

Noty

Zpívat podle not je žádoucí. Vždycky bylo. Zpívej podle not (schválených, rozumí se) jednohlasý chorál a budeš "zolát". Ale někdy se to může zvrtnout, jako když Michou vysypal obsah králíka do záchodu. Tak pozor na to!

26.1.2024 v 11:52 | Karma: 23,83 | Přečteno: 387x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

TOP 09 padají preference, Langšádlová si vytáhla Černého Petra, říká politolog

25. dubna 2024  12:16

Ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě. Rozhodla se podat demisi....

Vrah tělo ubodaného muže hodil do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 296
  • Celková karma 19,02
  • Průměrná čtenost 503x
Jsem...

 

Seznam rubrik