Nevstávej, ty starej troubo, to jsem jen já...

25. 06. 2019 13:02:51
řekl jsem si v duchu. Ale on se namáhavě snažil postavit, jako obvykle. Když jsem došel až k němu, tak se mi složil k nohám. Díval jsem se do jeho modrých, do široka otevřených očí...

Byl to obyčejný tulák, který nikomu neškodil, pokračoval inspektor Šturm. Spával na lavičce v parku. Chodil jsem kolem něj každý den do práce. On vždy vstal z té své lavičky a uctivě zdravil. Já jsem chtěl, aby zůstal sedět. Jednak nemohl na nohy a jednak tohle nemám rád...před Bohem jsme si všichni rovni. A ti šašci, co si myslí, že..., inspektor se zarazil a mávl rukou.

Občas jsme s ním prohodil pár slov. Někdy jsem mu přispěl na jeho skromné živobytí. Při těch slovech pan Matějka významně zvedl obočí, ale nic neřekl.

Šturm se napil piva a nevlídně pohlédl na kouřícího pana Morávka a ten cigaretu uhasil.

Tehdy ho totiž někdo zmlátil. Ale jak, pánové. Hrůza hrůz. Nechal jsem ho odvézt do špitálu a pokoušel jsem se ho vyslechnout. Moc mi toho neřekl, ale to hlavní ano.

Byla to taková partička synáčků z lepších rodin. My jsme o nich věděli a registrovali nějaké stížnosti, ale s tím moc nenaděláte. Ovšem tehdy se pobavili tím, že zmlátili toho starého, bezbranného chudáka.

Vzal jsem našeho praktikanta – to abych měl svědka – a jeli jsem do vily továrníka Bárty, tam co je teď školka. Bárta junior byl totiž, podle toho nešťastníka, ten nejaktivnější z té povedené party.

Byl tam zrovna náhodou jeho právník, takový nepříjemný, hubený chlap. My jsme mu říkali, ani nevím proč, Vyzunkl.

Mladý samozřejmě, že nic neví (že byl v kině) a starý se nás snažil vypoklonkovat.

Podívejte, poškozený vypověděl, že ten, kdo ho nejvíc mlátil má na předloktí levé ruky vytetovaný kříž a meč nebo dýku. Tak kdyby mladý pán mohl ukázat předloktí a jestli tam nic není, tak se omluvíme a půjdeme.

To si piště, že se omluvíte! Ovšem konsekvence to pro vás mít bude. A hodně nepříjemné. Takový nesmysl! Můj syn žádné tetování nemá. No ukaž ruku. Mladýmu se nechtělo, tak ho otec sám popadl ...

Ale mladý se mu vytrhk a začal, přes marnou snahu toho právníka, hystericky křičet.

Ty se do toho nemotej, Vyzunkl, pomyslel jsem si.

Sranda bude, povídám , to se nebojte mládenče. Ten tulák totiž dnes ráno svým zraněním podlehl...

https://www.youtube.com/watch?v=icdtWPv-uo4

Autor: Miroslav Pavlíček | úterý 25.6.2019 13:02 | karma článku: 29.90 | přečteno: 739x

Další články blogera

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 204 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

Konexe

Pokud chcete být úspěšní v byznysu, musíte budovat konexe. Něco v tom smyslu říká nějaký pan Richard Branson (a je tím tapetován internet). Jako by to dávno nevěděl každý. Ač nepravděpodobné, stalo se tak Léta Páně roku onoho.

20.3.2024 v 14:46 | Karma článku: 18.17 | Přečteno: 309 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

Smrt na plese

"Rychle, pusť si rádio!" "Co se děje, vole? Rusko napadlo Ameriku? Nebo Amerika Rusko? Nebo Číňani přistáli na Měsíci?"

7.3.2024 v 12:08 | Karma článku: 23.85 | Přečteno: 587 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

Noty

Zpívat podle not je žádoucí. Vždycky bylo. Zpívej podle not (schválených, rozumí se) jednohlasý chorál a budeš "zolát". Ale někdy se to může zvrtnout, jako když Michou vysypal obsah králíka do záchodu. Tak pozor na to!

26.1.2024 v 11:52 | Karma článku: 23.05 | Přečteno: 306 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 34 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.41 | Přečteno: 140 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.83 | Přečteno: 154 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 204 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse
Počet článků 295 Celková karma 20.08 Průměrná čtenost 505

Jsem...

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...