Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LJ

Můj spolužák byl velký sportovec a tenis hrál ještě před koronavirem. Teď byl nucen si najítjinou zábavu a našel karty, konkrétně mariáš. Jde na to vědecky, počítá pravděpodobnost, že je proti němu 1,2, nebo tři hlášky... atd.

1 0
možnosti

A je to pravda! Vaše blogy, Miroslave, jsou smysluplné a zajímavé.

Jinak - pravda - vděčné a věčné téma k přetahování neústupných (kromě řeči čísel).

3 0
možnosti
MP

Děkuji Vám za návštěvu a komentář, Marie. A to máte pravdu :-). Přeji Vám hezký víkend.

1 0
možnosti
VV

Nadirigoval jste mne snad ctyricet let zpet, kdy jsem se snazil na QL spocitat kolk bych musel vsadit abych zarucene vyhral prvni cenu v lotto. V QL Basic naprogramovano celkem rychle a k veceru nastarovano. kdyz jsem rano v osm vstaval do prace masina porad jeste srotovala. ale k veceru kdyz jsem prisel domu vysledek uz byl. Uz se nepamatuju kolik to bylo, ale zatrcene hodne.

1 0
možnosti
MP

To věřím :-). V lottu a podobných věcech se musí asi jen intuitivně.

1 0
možnosti
Foto

Tak dneska jste mně, Miroslave, udělal zvlášť velkou radost, a to ještě není pondělí, na které se samozřejmě těším. Matika mě vždy bavila a dodnes baví, a kombinatorika se svými slovními úlohami, to je přímo lahůdka. Když jsou ty úlohy s permutacemi okořeněny třeba ještě zvláštními požadavky, například nestačí jen, kolikrát nejvíce můžeme přeřadit dvacet knižek v knihovně, to je snadné, 20!. Ale ještě chceme, aby pět dobrodružných bylo na kraji, a je jedno, jestli levém nebo pravém... Tak pusťte se do toho někdo, tohle je ještě pořád snadné!

1 0
možnosti
MP

Tak to je perfektní, Jarmilo. Já matiku miluju, i když mi někdy dávala zabrat :-). Přeji Vám hezký víkend a v pondělí na shledanou :-).

1 0
možnosti
TG

R^Miroslave, díky za krásnou lekci matematiky, která je tou jedinou vědou. ;-)

Srdečně zdravím a přeji Ti hezký víkend.

2 0
možnosti
MP

Já děkuji Tobě, Tomáši a rovněž Tě srdečně zdravím a přeji hezký víkend :-).

0 0
možnosti
Foto

Podobná muka jako bývalý kriminální rada občas zažívám v období distanční výuky i já, když se pokouším vnučce pomáhat s matikou 8. třídy. Na faktoriál také došlo. Od té doby se snažím v textu nepoužívat vykřičník:-)

1 0
možnosti
MP

Tak to Vám věřím - já pomáhám svému nejmladšímu synkovi (3. ročník OA) a na faktoriály už také došlo :-).

1 0
možnosti
Foto

Napsal jste to velmi výstižně, v každé společnosti se najde podobný dunihlav. A to je pravda. :-)

1 0
možnosti
MP

Jj, to s Vámi souhlasím, pane Machačku :-). A děkuji za návštěvu.

0 0
možnosti
JK

Tak to je ale hrubá chyba, odpověď na základní otázku života, vesmíru a vůbec je 42. Autorem je Hlubina myšlení.

1 0
možnosti
MP

Já vím, že jistá komunita to vyznává, ale já nevím... Nakonec ciferný součet je 6, kdežto u 52 je to 7 a to je číslo završení nebo změny :-).

1 0
možnosti
Foto

;-DR^ Variace, permutace, a na d vším až ,,faktoriál" mutace, coby mutování. Jen nevím jestli je to pravda, potažmo čí;-)

1 0
možnosti
MP

To je pravda, pane Jiroudku. Ale pravda to bude :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 297
  • Celková karma 18,52
  • Průměrná čtenost 502x
Jsem...

 

Seznam rubrik