Diskuse

Ten Novák!

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Moc pěkné:-)R^, zajímavé informace, krásné obrázky i hudba. Vždycky, když čtu Vaše blogy, napadne mě otázka, jak jsou Vaše obrázky ve skutečnosti velké?

0 0
možnosti

Děkuji Vám moc za návštěvu a milá slova, paní Marková.

Ilustrace mých článků jsou z technických důvodů (nemám větší scanner:-)) obvykle velikosti A4.

1 0
možnosti

Srdečně Vás zdravím, Miroslave! Díky za moc pěkný blog, rád si poslechnu hudbu, kterou máte sám v oblibě. A ilustrace velmi půvabné! R^R^R^.

A popis "ztrát" po tatranské nehodě mě velmi pobavil.:-) Ten by mohl sloužit jako vzor pro vyplnění formuláře pro pojištovnu, A stejně perfektní , jak je prospěšné i užitečné přežití kamenné laviny.:-)

1 0
možnosti

Rovněž moc zdravím, Tomáši a děkuji za návštěvu i pochvalu :-).Ano, mě to také pobavilo, proto jsem to dal k lepšímu. Novák si dost zakládal na "prožitosti" skladeb, proto ocenil tu kamennou lavinu, nebo bouři, která ho přepadla při koupání v moři. Přeji Vám krásné májové dny :-).

1 0
možnosti
Foto

Jsem asi v očích některých kulturní barbar, ale u mě by Vítězslav, i přes to jméno, nezvítězil. Já bych byla nejradši za gramodesku s Petrem. A ještě kdyby tak na ni byly moje nejoblíbenější jeho písničky, Povídej, Co je to láska, Hvězdičko blýskavá, Jen v pohádkách se vypráví o štěstí... Omlouvám se.

1 0
možnosti

Ale jo, proč ne:-). Já jsem od něho měl rád Klaunovu zpověď, Toreador se nesmí bát nebo Bezhlavého rytíře. Ani Pavel nebyl špatný. Třeba jeho coververze písní CCR nebyly (na rozdíl od Gottových) vůbec špatné:-).

2 0
možnosti
Foto

R^ Krásné, a nejen obrázky. Hlavně i ona nejen zvuko, ale obrazomalebnost hudby.R^

1 0
možnosti

Děkuji Vám moc, pane Jiroudku za pochvalu, které si velmi vážím. Přeji Vám krásné dny:-).

1 0
možnosti

No, to musela být dvojka, Novák a Janáček. Když se Janáčka ptali, zda se nechce smířit s Bohem, odvětil, že proti němu nic nemá.

Karmu samozřejmě za zajímavé téma a zpracování dávám. Jen ještě jedno podezření - ty youtubové obrázky mi připomínají spíše Slovinsko než Slovensko.

1 0
možnosti

Děkuji Vám za návštěvu a komentář. Jo, to je celý Janáček:-). Když po premiéře Glagolské mše napsal tuším Kundera, že jde zjevně o dílo věřícího starce, reagoval Janáček lístkem s textem: žaden stařec, žaden věřící, Vy mladíčku :-).

0 0
možnosti

Miroslave, opět moc pěkný, na informace bohatý blog, a s krásnými obrázky.

Přiznám, že Nováka moc neznám. Možná jiný vkus, nebo jsem neslyšela to pravé. Ale to, co jste v blogu uvedl, si poslechnu. Třeba se mi zalíbí.

Díky, a mějte se hezky!

3 0
možnosti

Marie děkuji Vám za návštěvu, komentář a pochvalu obrázků. Ano, třeba se Vám zalíbí:-), myslím, že Slovácká svita je opravdu nádherná skladba.

Přeji Vám krásný První máj a následující dny:-).

1 0
možnosti
Foto

Ano, pane Pavíčku, Vítězslav Novák a Leoš Janáček Oba byli velcí čeští, přesněji řečeno moravští skladatelé - jejichž zdrojem byla lidová píseň, lidová mluva (u L Janáčka), život na moravském venkově (V. Novák). Ve své době si příliš nerozuměl, každý šel svou cestu a dosáhl přesvědčivého uměleckého výrazu. U Vítězslava Nováka je mi také nejmilejší Slovácká svita ( U muziky, V kostele, Zamilovaní) symf. báseň V Tatrách, u Leoše Janáčka Symfonieta, symf. báseň Taras Bulba, opery Káťa Kabanová, ale hlavně Její pastorkyňa s moravskými nápěvy a s tklivou árií nešťastné Jenůfy - (a její modlitbou před obrazem Matky Boží). Nejmilejší skladbou L. Janáčka je ale pro mne komorní Po zarostlém chodníčku.. (Knihu stejného názvu o životě L. J. autora Fr. Kožíka mám v knihovně). Díky za připomenutí našich dvou hudebních velikánů - se zajímavostmi z jejich života, Díky za přílohu Vašich pěkných akvarelů. Karma. R^V

3 0
možnosti

Děkuji Vám moc za návštěvu a krásný komentář. Ano, souhlasím - Janáček a Novák jsou moji nejoblíbenější skladatelé (ještě přidávám Bohuslava Martinů). I výběr skladeb máme podobný. Po zarostlém chodníčku mám rád i od Teodora Anzellottiho, který ho hraje na akordeon (ostatně Janáček to původně zamýšlel pro harmonium). Mám rád ještě oba kvartety a dechový sextet Mládí. Nejradši mám ale asi Tarase Bulbu (hlavně závěrečnou větu). Přeji Vám hezké dny :-).

0 0
možnosti
  • Počet článků 296
  • Celková karma 19,98
  • Průměrná čtenost 503x
Jsem...

 

Seznam rubrik